Friday, 12 August 2011

untungnya anak bongsu

sesape yang baca  blog ni ' anak bongsu dalam keluarga' sila angkat kaki sebelah.!!!! kah kah kah

ok, aku nak cite betapa untungnya kalau korg jadi anak bongsu dalam keluarga.
sebelum tu aku nak bgtau yang aku ni bukan la anak bongsu. aku anak kedua. selalunya anak kedua ni mmg x berapa nak untung la..hihihihi..untungnya anak bongsu ni lebih kurang mcm anak tunggal dalam keluarga la.

apa yang untungnya??

kebanyakan HARTA-HARTA dalam keluarganya kebiasaanya akan jadi milik dia,

sebab apa???

- dikasihi oleh bapa, maka wasiat akan diletakkan nama anak bongsu tsbt
- dimanja oleh ibu, maka si ibu akan pastikan si bapa beri harta pada anaknya
- si abang dan kakak selalunya akan mengalah dan membiarkan harta keluarga pada adiknya

harta apa ?

- biasanya rumah pusaka akan dimiliki sepenuhnya
- wang ringgit yang berbakul2...

jadi apa masalahnya??

kesianlah kami anak2 yang lain..kah kah kah....
tp kalau keluarga tu ade wang yang banyak la.
jika x, sama2 lah adkbrdk cari duit untuk menampung sara hidup ea..huhuhuuu

kepada adik saya Noor Emilia Adila,
ade ke harta yang dah ditinggalkan??? hahahha..ibu ayah wariskan ilmu dan semangat untuk adik blaja..later kerja bagus2..tu je k..kihkihkih


2 comments: